تنازع برا ی بقا
نوشته شده توسط : قاسمی

انتخاب طبیعی فرایندی است که طی آن جمعیت ها در پاسخ به محیط تغییر می کنند. به این معنی که موجودات به تناسب شرایط محیطی به شکلی تغییر می کنند که بتوانند بقای خود را تضمین کنند. اما بعضی رفتارهای جانوران را نمیتوان بر اساس نظریه انتخاب فرد تفسیر کرد. به این معنی که گروهی از موجودات ممکن است خود را فدای گونه کنند. مثال هایی در این مورد وجود دارد. مثلا زنبورهای عسل زمانی که مورد حمله قرار می گیرند؛ اقدام به نیش زدن مهاجم می کنند. اما نیش زنبور در بدن مهاجم باقی می ماند و خود زنبور می میرد. به این ترتیب خود را فدای کندو و گونه کرده است. یا این که گونه ای عنکبوت به نام عنکبوت بیوه سیاه بعد از باروری با خوردن عنکبوت ماده؛ انرژی لازم را برای پرورش تخمها تامین می کند. در واقع هر رفتار جانور که به نظر میرسد انجام آن به نفع دیگران است؛ به طور مستقیم یا غیر مستقیم بقای ژنهای خود فرد را تضمین می کند. خیلی خلاصه می توان گفت که موجودات دانسته یا نادانسته یک هدف را دنبال می کنند و آن هم انتقال ژنهای خود به نسل بعد است. اما در این میان انسان ها چگونه عمل می کنند. البته اگر عاقل باشند می فهمند که در شرایط فعلی انتقال ژن به نسل بعد به معنی به درد سر انداختن ژنهای خود است. چرا باید در آفرینش موجودی اصرار داشت که باید مثل خود ما زندگی را صرف پرداختن به اموری کند که به طور معمول حق یک انسان است و اون فقط برای این که بتواند زندگی شایسته خودش را داشته باشد باید سالها زحمت بی دلیل بکشد. اما به هر حال بعضی هم خیلی اصرار دارند که نسلشان منقرض نشود. مثلا فکر می کنند که اگر ژنهای اونها بقایی نداشته باشد طبیعت دچار سردرگمی می شود. مثلا این آقایی که خدمتون معرفی میشه همزمان با دو عروس خانم ازدواج کرده. به نظر می رسه در حالی که خیلی ها توی یکیش موندن این بنده خدا یکی براش کم بوده. خانمها هم خیلی با هم تفاهم دارند و خیلی هم مثل هم فکر می کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

اگر اجازه بدید متن دعوت نامه عروسیشون رو هم براتون بنویسم.

 به نام او كه مبدا كلام است. دوشيز‌گان فاطمه و الهام، محفلي ساخته‌اند همه از جنس بلور/ و حصارش همه تكرار صفا/ سايبانش همه نور/ مملو از لطف و وفا/ پيكرش جشن و سرور/ قلب ما را روشن كن/ پر ز شادي و ز شور/ جشنمان را به يمن قدمت گلشن كن. زمان: روز شنبه 13/8/85 به صرف شام. روز يكشنبه از ساعت 10 الي 4 به صرف شيريني و نهار. مكان: كوهسرخ، روستاي دهميان، منزل علي.» يك كارت دعوت براي تمام روستا. گرچه از دورترين نقطه ايران هم مي‌شد راهي اين جشن شد. چه كسي حاضر است جشن عروسي يك داماد با دو عروس را از دست بدهد؟!

ما هم برای خوشبختیشون دعا می کنیم و آرزوی کثرت اولاد و تعدد فرزندان رو داریم. خدا کنه که بچه هاش پشتش رو محکم کنند نه این ه کمرش رو خرد کنند.





:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست